Patientvejledning i Region Syddanmark
Har du brug for hjælp i sundhedsvæsenet?
- Har jeg ret til at blive behandlet på et andet sygehus?
- Får jeg transporten betalt?
- Jeg vil godt klage over min behandling – hvordan gør jeg det?
I regionshuset i Vejle er Patientkontorets 6 patientvejledere klar til at hjælpe dig, hvis du som patient eller pårørende har brug for hjælp og vejledning om sundhedsvæsenet.
Patientvejlederne har tavshedspligt, så du kan henvende dig helt anonymt og uforpligtende til Patientkontoret. Hvis patientvejlederen mener, at det er hensigtsmæssigt at udveksle oplysninger om dig med en eller flere sundhedspersoner, kan det kun ske, hvis du giver patientvejlederen dit samtykke.
På patientkontoret kan du få råd og vejledning om:
- Hvordan du kommer videre i systemet
- Sundhedsvæsenets ydelser generelt
- Dine muligheder for at klage
- Dine muligheder for at søge erstatning
- Dine muligheder for rapportering af utilsigtede hændelser
- Dine rettigheder som patient, f.eks. aktindsigt
- Ventetider
- Udvidet og Frit sygehusvalg
- Dine muligheder for behandling i udlandet
- Dine muligheder for befordring og refusion
- Dine muligheder for genoptræning
Ring til patientkontoret på alle hverdage tlf.: 76 63 1490:
Telefontid | |
Mandag | 09.00 – 14.00 |
Tirsdag | 09.00 – 14.00 |
Onsdag | 09.00 – 12.00 |
Torsdag | 09.00 – 14.00 |
Fredag | 09.00 – 12.00 |
Bemærkninger
Vi gør opmærksom på, at vi modtager mange opkald mellem kl. 9 og 10, specielt første hverdag efter weekend og helligdage.
Eventuelle ændringer af telefontiden vil fremgå på telefonsvare 76631490
Patientkontoret er lukket mellem jul og nytår
Skriv til patientkontoret:
Når du skriver til Patientkontoret med personfølsomme oplysninger, anbefaler vi, at du kontakter patientkontoret fra din digitale postkasse: Styrelsen for patientklager.
Skriv direkte til Patientkontoret fra din digitale postkasse.
Du kan også kontakte Patientkontoret på e-mail: patientkontoret@rsyd.dk